Ogólne warunki
Niniejsze ogólne warunki handlowe („Warunki”) regulują prawa i obowiązki Ciebie jako kupującego i nas jako sprzedawcy w ramach stosunków umownych zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie internetowej www.fineenergy.pl .
Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych zawarte są w zasadach przetwarzania danych osobowych, które znajdziesz na stronie internetowej www.fineenergy.pl .
Jak zapewne wiecie, komunikujemy się przede wszystkim zdalnie. Dlatego też w przypadku naszej Umowy stosuje się również środki porozumiewania się na odległość, które umożliwiają nam zawarcie umowy bez fizycznej obecności nas i Ciebie.
Jeśli jakakolwiek część Warunków jest sprzeczna z tym, co wspólnie uzgodniliśmy w procesie zakupu w naszym sklepie internetowym, ta konkretna umowa będzie miała pierwszeństwo przed niniejszymi Warunkami.
1. Niektóre definicje
1.1. Cena jest kwotą finansową, jaką zapłacisz za Towar;
1.2. Cena wysyłki to kwota finansowa, jaką zapłacisz za dostawę Towaru, obejmująca cenę za jego opakowanie;
1.3. Cena łączna jest sumą Ceny i Ceny Wysyłki;
1.4. VAT jest podatkiem od wartości dodanej w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa;
1,5. Sklep internetowy to sklep internetowy prowadzony przez nas pod adresem www.fineenergy.pl , w którym będzie odbywać się zakup Towarów;
1.6. Faktura jest dokumentem podatkowym wystawionym zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług na cenę całkowitą;
1.7. Jesteśmy firmą FINE ENERGY s.r.o. z siedzibą pod adresem Vihorlatská 40, 040 01 Košice – powiat Północ, numer identyfikacyjny: 53 716 922, zarejestrowaną w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Koszycach I, dział: Sro, wpis nr. 51486/V], e-mail: info@fineenergy.sk, numer telefonu 00421 905 904 222, zwany przez prawo sprzedawcą;
1.8. Zamówienie stanowi Twoją nieodwołalną propozycję zawarcia z nami umowy zakupu towaru;
1.9. Towary to wszystko, co można kupić w naszym sklepie internetowym;
1.10. Jesteś osobą dokonującą zakupów w naszym sklepie internetowym, zwaną przez prawo kupującym;
1.11. Umowa jest umową sprzedaży zawieraną na podstawie prawidłowo wypełnionego Zamówienia przesłanego za pośrednictwem Sklepu internetowego i zostaje zawarta w chwili otrzymania od Nas potwierdzenia Zamówienia.
2. Postanowienia ogólne i instrukcja
2.1. Zakup Towarów możliwy jest wyłącznie poprzez interfejs internetowy Sklepu.
2.2. Kupując Towar, Twoim obowiązkiem jest podanie nam wszystkich informacji w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą. Dlatego też uznamy, że informacje, które nam przekazałeś przy zamawianiu Towaru, są prawidłowe i prawdziwe.
3. Zawarcie umowy
3.1. Umowa z nami może zostać zawarta wyłącznie w języku słowackim.
3.2. Umowa zostaje zawarta na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, przy czym Państwo pokrywają koszty korzystania ze środka komunikacji na odległość. Koszty te nie odbiegają jednak w żaden sposób od podstawowej stawki, jaką płacisz za korzystanie z tych zasobów (czyli w szczególności za dostęp do Internetu), więc nie musisz się spodziewać żadnych dodatkowych kosztów naliczonych przez Nas poza Ceną Całkowitą . Wysyłając Zamówienie wyrażasz zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość.
3.3. Abyśmy mogli zawrzeć Umowę konieczne jest utworzenie przez Państwa projektu Zamówienia w E-sklepie. Propozycja ta musi zawierać następujące informacje:
- Informacje o zakupionych Towarach (w Sklepie internetowym za pomocą przycisku „Dodaj do koszyka” wskazujesz Towar, którym jesteś zainteresowany zakupem);
- Informacje o cenie, cenie wysyłki, podatku VAT, sposobie zapłaty Ceny całkowitej i wymaganym sposobie dostawy Towaru; informacja ta zostanie wprowadzona w ramach tworzenia projektu Zamówienia w środowisku użytkownika E-sklepu, natomiast informacje o Cenie, cenie wysyłki, podatku VAT i cenie całkowitej zostaną wprowadzone automatycznie na podstawie wybranego Towaru przez Ciebie i sposób jego dostarczenia;
- Twoje dane identyfikacyjne wykorzystywane w celu umożliwienia nam dostarczenia Towaru, w szczególności w zakresie imienia, nazwiska, adresu dostawy, numeru telefonu i adresu e-mail;
3.4. Podczas tworzenia wersji roboczej Zamówienia możesz zmieniać i sprawdzać dane aż do momentu jego utworzenia. Po sprawdzeniu poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” tworzysz zamówienie. Jednakże przed naciśnięciem przycisku należy potwierdzić zapoznanie się i akceptację niniejszego Regulaminu, w przeciwnym razie utworzenie Zamówienia nie będzie możliwe. Pole wyboru służy do potwierdzenia i wyrażenia zgody. Po naciśnięciu przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” wszystkie wprowadzone dane zostaną przesłane bezpośrednio do Nas.
3.5. Potwierdzimy Twoje Zamówienie możliwie najszybciej po jego dostarczeniu do Nas wiadomością wysłaną na Twój adres e-mail podany w Zamówieniu. Potwierdzenie będzie zawierać podsumowanie Zamówienia i niniejszy Regulamin. Potwierdzeniem Zamówienia z naszej strony zostaje zawarta Umowa pomiędzy Nami a Tobą. Regulamin w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia zamówienia stanowi integralną część Umowy.
3.6. Może się również zdarzyć, że nie będziemy mogli potwierdzić Twojego Zamówienia. Dotyczy to głównie sytuacji, gdy Towar nie jest dostępny lub gdy zamówisz większą liczbę Towarów, niż jest to przez nas dozwolone. Zawsze jednak z wyprzedzeniem poinformujemy Cię o maksymalnej liczbie artykułów w E-sklepie, więc nie powinno to być dla Ciebie zaskoczeniem. W przypadku, gdy z jakichkolwiek przyczyn nie będziemy mogli potwierdzić Zamówienia, skontaktujemy się z Tobą i prześlemy Ci ofertę zawarcia Umowy w formie zmienionej w stosunku do Zamówienia. W takim przypadku umowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia naszej oferty.
3.7. W przypadku, gdy w sklepie internetowym lub w projekcie zamówienia zostanie podana wyraźnie błędna Cena, głównie z powodu błędu technicznego, nie jesteśmy zobowiązani do dostarczenia Ci Towaru po tej cenie, nawet jeśli otrzymałeś potwierdzenie Zamówienia i w związku z tym Umowa została zawarta. W takiej sytuacji skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie i prześlemy Ci ofertę zawarcia nowej Umowy w formie zmienionej w stosunku do Zamówienia. W takim przypadku nowa Umowa zostaje zawarta w momencie potwierdzenia przez Państwa naszej oferty. W przypadku braku potwierdzenia Naszej oferty nawet w ciągu 3 dni od jej wysłania, jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od zawartej Umowy. Za oczywisty błąd w Cenie uważa się np. sytuację, gdy Cena nie odpowiada zwykłej cenie u innych sprzedawców, brakuje jej lub ma dodatkową cyfrę.
3.8. W przypadku zawarcia Umowy zobowiązani są Państwo do zapłaty Ceny Całkowitej.
3.9. W niektórych przypadkach umożliwiamy Państwu skorzystanie z rabatu na zakup Towaru. W celu udzielenia rabatu konieczne jest uzupełnienie informacji o tym rabacie we wcześniej ustalonym polu w ramach projektu Zamówienia. Jeżeli to zrobisz, Towar zostanie Ci dostarczony ze zniżką.
4. Warunki cen i płatności, zastrzeżenie praw własności
4.1. Cena jest zawsze podana w sklepie internetowym, w projekcie Zamówienia i w Umowie. W przypadku rozbieżności pomiędzy Ceną podaną za Towar w ramach E-sklepu a Ceną określoną w projekcie Zamówienia, obowiązuje Cena określona w projekcie Zamówienia, która zawsze będzie identyczna z ceną podaną w Umowie. W ramach projektu Zamówienia wskazana jest także Cena za wysyłkę, czyli warunki, w których wysyłka jest bezpłatna.
4.2. Cena łączna podana jest z podatkiem VAT i wszystkimi opłatami określonymi w przepisach szczególnych.
4.3. Zapłatę Ceny Całkowitej zażądamy od Ciebie po zawarciu Umowy i przed wydaniem Towaru. Całą cenę możesz zapłacić w następujący sposób:
- Przelew bankowy. Dane do płatności prześlemy w ramach potwierdzenia Zamówienia. W przypadku płatności przelewem łączna cena jest płatna najpóźniej w ciągu 3 dni od złożenia zamówienia.
- Gotówką przy odbiorze osobistym. Istnieje możliwość zapłaty za Towar gotówką w przypadku odbioru osobistego w naszej placówce. W przypadku płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Cena Łączna płatna jest przy odbiorze Towaru.
4.4. Faktura zostanie wystawiona w formie elektronicznej po uiszczeniu Ceny Całkowitej i przesłana na podany w Zamówieniu adres e-mail. Faktura będzie także fizycznie dołączona do Towaru.
4,5. Własność Towaru przechodzi na Ciebie dopiero po zapłaceniu Ceny Całkowitej i odbiorze Towaru. W przypadku płatności przelewem, zapłata całkowitej ceny następuje poprzez zaksięgowanie na naszym koncie, w pozostałych przypadkach płatność następuje w momencie dokonania płatności.
5. Dostawa towaru, przejście ryzyka przypadkowego zniszczenia i przypadkowego pogorszenia się przedmiotu zakupu
5.1. Towar zostanie do Ciebie dostarczony w wybrany przez Ciebie sposób, przy czym możesz wybierać spośród następujących opcji:
- Odbiór osobisty w naszej placówce
- Dostawa za pośrednictwem FINE ENERGY s.r.o
5.2. Towar może być dostarczony wyłącznie na terenie Republiki Słowackiej.
5.3. Jesteśmy zobowiązani dostarczyć Państwu towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy. W trakcie wykonywania Umowy mogą zaistnieć zdarzenia, które będą miały wpływ na termin dostawy zamówionego przez Państwa Towaru. O zmianie terminu dostawy i nowym przewidywanym terminie dostawy zamówionego Towaru poinformujemy Cię niezwłocznie drogą e-mailową, nie wpływa to jednak na Twoje prawo do odstąpienia od Umowy. Częścią naszego powiadomienia o nowym terminie dostawy Towaru jest także skierowana do Ciebie prośba o wyrażenie, czy nalegasz na dostawę zamówionego przez Ciebie Towaru w nowym terminie. W przypadku odbioru osobistego w placówce, zawsze poinformujemy Cię o możliwości odbioru Towaru na adres info@fineenergy.sk .
5.4. Odbierając Towar od przewoźnika, Twoim obowiązkiem jest sprawdzenie stanu opakowania Towaru i w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń, niezwłoczne powiadomienie o tym przewoźnika i Nas. W przypadku uszkodzenia przesyłki, które wskazuje na nieuprawnione manipulowanie i wejście do przesyłki, nie masz obowiązku odbierania Towaru od przewoźnika.
5.5. Masz obowiązek odebrać towar w ustalonym miejscu i terminie. Jeżeli nie odbierzesz towaru zgodnie ze zdaniem poprzednim, poinformujemy Cię e-mailem o miejscu, w którym możesz go odebrać, podając termin jego odbioru, lub ponownie dostarczymy Ci towar na podstawie Twoje pisemne żądanie przesłane nie później niż 14 dni od dnia, w którym miałeś odebrać towar, w którym zobowiązujesz się pokryć nam wszelkie koszty związane z ponowną dostawą Towaru. W przypadku naruszenia przez Państwa obowiązku odbioru Towaru, za wyjątkiem przypadków z art. 6.4 niniejszego Regulaminu, nie powoduje to naruszenia naszego obowiązku dostarczenia Państwu Towaru. Jednocześnie brak odbioru Towaru nie jest równoznaczny z odstąpieniem od Umowy pomiędzy Nami a Tobą. Jeżeli nawet w dodatkowym terminie nie odbierzesz Towaru, mamy prawo odstąpić od Umowy z powodu rażącego naruszenia przez Ciebie Umowy. Jeżeli zdecydujemy się skorzystać z danego prawa, odstąpienie jest skuteczne w dniu, w którym doręczymy Ci to odstąpienie. Odstąpienie od Umowy nie wpływa na prawo do odszkodowania za poniesioną szkodę w wysokości rzeczywistych kosztów próby dostarczenia Towaru ani na inne roszczenia o naprawienie szkody, jeżeli taka wystąpi.
5.6. Jeżeli z przyczyn leżących po Twojej stronie Towar zostanie dostarczony wielokrotnie lub w sposób inny niż uzgodniono w Umowie, Twoim obowiązkiem jest zrekompensować nam koszty związane z tą wielokrotną dostawą. Dane do płatności tych kosztów prześlemy na Twój adres e-mail podany w Umowie, a ich termin płatności wynosi 14 dni od doręczenia wiadomości e-mail.
5.7. Ryzyko uszkodzenia Towaru przechodzi na Ciebie z chwilą jego odbioru. W przypadku nieprzyjęcia Towaru, za wyjątkiem przypadków z art. 5.4 niniejszego Regulaminu, niebezpieczeństwo przypadkowego zniszczenia i przypadkowego pogorszenia Towaru przechodzi na Ciebie w chwili, gdy miałeś możliwość jego przejęcia, ale z przyczyn leżących po Twojej stronie nie odebrałeś go. Przejście ryzyka przypadkowego zniszczenia i przypadkowego pogorszenia Towaru oznacza, że od tego momentu ponosisz wszelkie konsekwencje związane z utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem lub jakimkolwiek pogorszeniem Towaru.
6. Gwarancja, reklamacja i serwis
6.1. Sprzedawca udziela gwarancji na sprzedany towar zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. O ile dla danego towaru nie określono inaczej, okres gwarancji na towar wszystkich marek wynosi 24 miesiące. Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu otrzymania towaru od sprzedającego przy odbiorze osobistym lub od przewoźnika po potwierdzeniu przez kupującego listu przewozowego (dostawy).
6.2. Gwarancja dotyczy wyłącznie urządzeń profesjonalnie zamontowanych przez sprzedawcę, upoważnioną przez niego firmę lub innego fachowca posiadającego kwalifikacje do montażu danego urządzenia.
6.3. Osobą kompetentną (firmą) do montażu towaru jest SZČO lub pracownik firmy, który posiada wykształcenie co najmniej średnie zawodowe w zakresie elektrotechniki, zakończone świadectwem ukończenia szkolenia. Osoba kompetentna ma obowiązek przestrzegać procedur montażu urządzenia zgodnie ze specyfikacją techniczną producenta danego urządzenia.
6.4. Kupujący ma obowiązek przesłać sprzedającemu wypełnioną i potwierdzoną kartę gwarancyjną, potwierdzoną pieczątką i podpisem właściwej osoby odpowiedzialnej za montaż towaru, w terminie 3 dni od daty montażu. Sprzedawca przekaże kupującemu kartę gwarancyjną wraz z dostawą towaru.
6,5. W przypadku montażu urządzenia przez firmę lub osobę inną niż sprzedawca, miejscem reklamacji jest zawsze siedziba sprzedawcy.
6.6. Jeżeli kupujący dopełnił warunków gwarancji, sprzedawca ma obowiązek bez zbędnej zwłoki naprawić urządzenie. W przypadku, gdy sprzedawca stwierdzi wadę o większym zakresie i uzna, że urządzenie nie nadaje się do naprawy, jest on obowiązany dostarczyć kupującemu takie samo urządzenie lub, po uzgodnieniu ze sprzedawcą, urządzenie o tych samych cechach wartościowych.
6.7. Po prawidłowym rozpatrzeniu reklamacji obsługa sklepu zaprosi kupującego do odbioru naprawionego towaru. Jeżeli towar do naprawy został wysłany firmą transportową, zostanie on odesłany na adres Klienta po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu. Jeżeli okaże się, że reklamacja jest nieuzasadniona (wada powstała na skutek nieprawidłowego użytkowania, nieprawidłowego obchodzenia się itp.), sprzedawca obciąży kupującego wszelkimi kosztami z tym związanymi. Kupujący ma obowiązek uiścić te koszty niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od zakończenia postępowania reklamacyjnego. Bez uiszczenia poniesionych kosztów reklamowany towar nie zostanie kupującemu wydany. Reklamacja towaru nie jest możliwa ze względu na nieprawidłowe zdjęcia zamieszczone na stronie sklepu sprzedawcy.
6.8. Dokonując reklamacji zawsze należy udowodnić zawarcie umowy kupna, najlepiej poprzez przedstawienie dowodu zakupu - faktury, karty gwarancyjnej oraz szczegółowego opisu wady produktu. Jeżeli od montażu urządzenia minęło więcej niż dwanaście miesięcy, konieczne jest także okazanie dowodu przeglądu serwisowego. Jeżeli wada nie występuje trwale, należy wyraźnie określić warunki, w jakich ona występuje. Reklamowany towar musi być kompletny, tzn. zawierać wszystkie instrukcje, inne ewentualne akcesoria itp., a w miarę możliwości także zapakowany w oryginalne opakowanie. Przy ustalaniu początku okresu gwarancji sprzedawca będzie opierał się na swojej dokumentacji (potwierdzony dowód dostawy).
6.9. Gwarancja obejmuje wady produkcyjne produktów lub inne wady, które nie są spowodowane nieprofesjonalnym montażem lub innym nieprofesjonalnym uruchomieniem, nieprofesjonalnym lub nieostrożnym obchodzeniem się, użytkowaniem produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem lub instrukcją obsługi, uszkodzeniami mechanicznymi lub zużyciem, klęskami żywiołowymi takimi jak uderzenie pioruna lub innego wyładowania atmosferycznego, pożaru lub wody lub działanie innych nietypowych zjawisk jak np. przepięcia w sieci dystrybucyjnej. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nieuwzględnienia reklamacji w przypadku, gdy producent lub upoważniony przez niego serwis fachowy wykaże, że kupujący dokonał manipulacji przy produkcie po usunięciu plomby producenta lub nastąpiło mechaniczne uszkodzenie towaru.
6.10. Bezpłatny okres gwarancji na urządzenie wygasa w przypadku niespełnienia powyższych warunków, a także w przypadku, gdy urządzenie nie było prawidłowo serwisowane przez uprawnioną osobę przynajmniej raz w roku.
7. Odstąpienie od umowy
7.1. Odstąpienie od Umowy, czyli zakończenie stosunku umownego pomiędzy Nami a Tobą od jego początku, może nastąpić z przyczyn i sposobów określonych w tym artykule lub w innych postanowieniach Regulaminu, w których możliwość odstąpienia od umowy jest wyraźnie określona stwierdził.
7.2. Jeżeli jesteś konsumentem, tj. osobą dokonującą zakupu Towaru poza zakresem prowadzonej przez Ciebie działalności gospodarczej, masz prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Towaru, zgodnie z postanowieniami art. § 7 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość. W przypadku gdy zawarliśmy Umowę, której przedmiotem jest kilka rodzajów Towaru lub dostawa kilku części Towaru, termin ten rozpoczyna się dopiero z dniem dostarczenia ostatniej partii Towaru, a w przypadek, że zawarliśmy Umowę, na podstawie której będziemy dostarczać Ci Towar regularnie i wielokrotnie, rozpoczyna się w dniu dostarczenia pierwszej dostawy. Od umowy możesz odstąpić w dowolny możliwy sposób (w szczególności wysyłając wiadomość e-mail lub listownie na Nasze adresy podane w naszych danych identyfikacyjnych). W celu odstąpienia od umowy możesz także skorzystać z udostępnionego przez nas przykładowego formularza , który stanowi załącznik nr. 2 Warunki.
7.3. Nawet jako konsument nie możesz jednak odstąpić od Umowy w przypadkach, gdy przedmiotem Umowy jest:
- sprzedaż Towarów, których Cena uzależniona jest od zmian cen na rynku finansowym, na które nie mamy wpływu, a które mogą wystąpić w trakcie upływu terminu do odstąpienia od Umowy;
- sprzedaż napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy, przy czym ich dostawa może nastąpić nie wcześniej niż 30 dni później, a ich cena uzależniona jest od ruchu cen na rynku, czego nie możemy wpływ;
- sprzedaż Towarów, które zostały wykonane według Twoich specjalnych wymagań, zostały wykonane na Twoje zamówienie lub Towarów przeznaczonych specjalnie dla jednego konsumenta;
- sprzedaż Towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub zepsuciu oraz Towarów, które po dostawie zostały nierozłącznie zmieszane z innym;
- sprzedaż Towaru zamkniętego w opakowaniu ochronnym, którego nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych i którego opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu;
- sprzedaż nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania komputerowego sprzedawanych w opakowaniach ochronnych, jeżeli oryginalne opakowanie zostało naruszone;
- sprzedaż czasopism, z wyjątkiem sprzedaży na podstawie umowy o prenumeratę oraz sprzedaży książek dostarczanych w opakowaniach ochronnych;
- o dostarczanie treści elektronicznych, jeżeli nie zostało ono dostarczone na nośniku fizycznym i zostało dostarczone za Twoją uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i poinformowaliśmy Cię, że nie przysługuje Ci prawo odstąpienia od Umowy.
7.4. Termin do odstąpienia zgodnie z art. 7.2 Warunek uważa się za zachowany, jeżeli w jego trakcie wyślesz nam informację o odstąpieniu od Umowy.
7,5. W przypadku odstąpienia od Umowy Cena zostanie Państwu zwrócona w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpienie od umowy stało się skuteczne, na rachunek, z którego została zaksięgowana lub na rachunek wybrany przy odstąpieniu od Umowy. Kwota nie zostanie jednak zwrócona zanim odesłasz nam Towar w stanie nieuszkodzonym wraz z kompletnym wyposażeniem, dowodem zakupu, kartą gwarancyjną.Prosimy zwrócić nam Towar w stanie czystym, najlepiej z oryginalnym opakowaniem.
7.6. W przypadku odstąpienia od Umowy zgodnie z art. 7.2 Warunki Masz obowiązek odesłać Towar do Nas lub osoby upoważnionej przez nas do odbioru Towaru w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy, ponosząc jednocześnie koszty zwrotu Towaru do nas. Nie dotyczy to sytuacji, gdy wyrazimy zgodę na odbiór Towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez nas upoważnionej. Termin jest zachowany, jeżeli Towar został przekazany do transportu najpóźniej w ostatnim dniu terminu. Z drugiej strony masz prawo żądać od nas zwrotu ceny za transport, jednak tylko w wysokości odpowiadającej najtańszemu sposobowi dostarczenia Towaru, który zaoferowaliśmy w celu dostarczenia Towaru.
7.7. Odpowiadasz za szkody w przypadku, gdy Towar ulegnie uszkodzeniu na skutek obchodzenia się z nim w sposób inny niż jest to konieczne ze względu na jego charakter i właściwości. W takim przypadku wystawiamy fakturę za szkody powstałe po zwróceniu nam towaru, a termin płatności zafakturowanej kwoty wynosi 14 dni.
7.8. Jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od Umowy ze względu na wyprzedanie zapasów, niedostępność Towaru lub w przypadku, gdy producent, importer lub dostawca Towaru uzgodnionego w Umowie zaprzestał produkcji lub dokonał istotnych zmian uniemożliwiających wywiązać się z naszych zobowiązań wynikających z Umowy lub z powodu siły wyższej, lub nawet przy dołożeniu wszelkich starań, jakich można od Nas uczciwie żądać, nie będziemy w stanie dostarczyć Ci Towaru w terminie określonym w niniejszych Warunkach. W takich przypadkach jesteśmy zobowiązani poinformować Cię o tym fakcie bez zbędnej zwłoki i zwrócić Ci zapłaconą już Całkowitą cenę za Towar w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o odstąpieniu od Umowy. Zwrócimy Ci Całkowitą cenę zapłaconą za Towar w taki sam sposób, w jaki zapłaciłeś Całkowitą Cenę, co nie ma wpływu na prawo do uzgodnienia z Tobą innego sposobu zwrotu, jeśli nie poniosą Cię żadne dodatkowe opłaty w związku z tym.
7.9. Jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od Umowy nawet w przypadku, gdy nie dokonałeś odbioru Towaru w terminie 5 dni roboczych od dnia, w którym byłeś zobowiązany do odbioru Towaru.
8. Zgłaszanie inicjatyw i skarg
8.1. Jako konsument masz prawo do składania sugestii i skarg w formie pisemnej, pocztą elektroniczną na adres: info@fineenergy.sk .
8.2. O ocenie inicjatywy lub reklamacji poinformujemy Cię mailem przesłanym na Twój adres e-mail.
8.3. Organem nadzorczym jest Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI), Inspektorat SOI dla regionu koszyckiego, z siedzibą: Vrátna 3, 040 01 Košice, tel. NIE. 055/622 76 55.
8.4. Jeśli nie jesteś zadowolony z rozpatrzenia Twojego wniosku lub skargi, możesz złożyć wniosek o kontrolę drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy dostępnej na stronie internetowej https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov- a-ziadosti/Podajte - podnet.soi .
9. Alternatywne metody rozwiązywania sporów z konsumentami
9.1. Masz prawo skontaktować się z nami z prośbą o sprostowanie, wysyłając wiadomość e-mail na adres: info@fineenergy.sk , jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany sposobem, w jaki rozpatrzyliśmy Twoją skargę lub jeśli uważasz, że naruszyliśmy Twoje prawa . Jeżeli odpowiemy negatywnie na Twoją prośbę lub nie odpowiemy na nią w ciągu 30 dni od jej wysłania, masz prawo złożyć propozycję wszczęcia alternatywnego rozstrzygnięcia sporu z podmiotem alternatywnego rozstrzygania sporów (zwanym dalej „Tematem”) zgodnie do ustawy nr. 391/2015 Zb. o alternatywnych sposobach rozstrzygania sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniach niektórych ustaw z późn. zm. (zwana dalej „ustawą o alternatywnych sposobach rozstrzygania sporów”).
9.2. Podmioty są organami i uprawnionymi osobami prawnymi zgodnie z § 3 ustawy o alternatywnych metodach rozstrzygania sporów, a ich lista jest publikowana na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
9.3. Ofertę można złożyć w sposób określony w § 12 ustawy o alternatywnych metodach rozstrzygania sporów.
9.4. Ponadto masz prawo rozpocząć pozasądowe rozstrzyganie sporów on-line za pośrednictwem platformy ODR dostępnej na stronie https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297 , lub https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK .
10. Postanowienia końcowe
10.1. Wszelką korespondencję pisemną z Państwem będziemy dostarczać drogą elektroniczną. Nasz adres e-mail znajduje się w sekcji Nasze dane identyfikacyjne. Korespondencję będziemy dostarczać na Twój adres e-mail podany w Umowie, w Koncie Użytkownika lub za pośrednictwem którego kontaktowałeś się z nami.
10.2. Zmiana umowy może nastąpić wyłącznie na podstawie naszej pisemnej umowy. Jesteśmy jednak uprawnieni do zmiany i uzupełnienia niniejszego Regulaminu, przy czym zmiana ta nie będzie miała wpływu na Umowy już zawarte, a jedynie Umowy, które zostaną zawarte po dacie wejścia w życie tej zmiany. Informację o zmianie prześlemy na Twój adres e-mail co najmniej na 14 dni przed wejściem zmiany w życie. Jeżeli w terminie 14 dni od wysłania przez Państwa informacji o zmianie rozwiązania zawartej Umowy w przypadku regularnych i powtarzających się dostaw Towaru, nowe warunki staną się częścią naszej Umowy i będą obowiązywać przy kolejnej dostawie Towaru Towar po dacie wejścia w życie zmiany. Okres wypowiedzenia w przypadku złożenia wypowiedzenia wynosi 2 miesiące.
10.3. W przypadku wystąpienia siły wyższej lub zdarzeń, których nie można przewidzieć (klęska żywiołowa, pandemia, awarie operacyjne, przestoje u podwykonawców itp.) nie odpowiadamy za szkody powstałe na skutek lub w związku z przypadkami działania siły wyższej lub zdarzeń nieprzewidzianych , a jeżeli stan ten będzie trwał dłużej niż 10 dni, zarówno nam, jak i Tobie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy.
10.4. Załącznik do Regulaminu zawiera wzór formularza reklamacyjnego oraz wzór formularza odstąpienia od Umowy .
10,5. Umowa, w tym Regulamin, jest archiwizowana u nas w formie elektronicznej, ale nie jest dla Ciebie dostępna. Jednakże zawsze otrzymasz niniejszy Regulamin i potwierdzenia Zamówienia wraz z podsumowaniem Zamówienia pocztą elektroniczną, dzięki czemu zawsze będziesz mieć dostęp do Umowy, nawet bez Naszej współpracy. Zalecamy każdorazowe zapisanie potwierdzenia Zamówienia i Regulaminu.
10.6. Nasza działalność nie podlega żadnym kodeksom postępowania w rozumieniu § 3 ust. 1 litera n) ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży na odległość.
10.7. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.05.2023r.
10.8. Kupując towar, kupujący wyraża zgodę na Ogólne Warunki Handlowe sprzedającego.